„Majówka ze Sługą Bożym” – 16 maja

Fot. ks. Tomasz Lis

Matka Boża z Dzieciątkiem - Katedra Sandomierska


Sługa Boży Biskup Piotr uczył:
Pisarze kościelni nazywają Maryję Matką Najświętszego Sakramentu. Pan Jezus zostawił w Najświętszym Sakramencie pod postaciami chleba i wina Ciało i Krew, które wziął z Maryi. […] Wprawdzie wieczorem Wielkiego Czwartku nie widzimy w Wieczerniku Maryi. Niepokalana Matka Boża, zawsze najściślej zjednoczona z umiłowanym Synem, łączyła się z Nim myślą i sercem […]. Po Zesłaniu Ducha Świętego Apostołowie, spełniając nakaz Boskiego Mistrza, zbliżali się do ołtarzy, aby sprawować Najświętszą Ofiarę. Maryja wiernie uczestniczyła w Chrystusowej niekrwawej Ofierze. Któż lepiej od Matki Najświętszej pojmował tę tajemnicę wiary? Stojąc na Kalwarii pod krzyżem, Maryja najgłębiej przeżyła całopalną ofiarę Jezusa z Ciała i Krwi. Najlepiej spośród ludzi rozumiała, ponowienie tej ofiary pod postaciami chleba i wina w każdej Mszy świętej. Uczestnicząc we Mszy świętej, Maryja z Chrystusową ofiarą łączy ofiarę Niepokalanego Serca swego: przeżyte boleści, codzienne modły, ciche prace, wyrzeczenia, a nade wszystko swą żarliwą miłość ku Panu Bogu i ludziom. […] Maryja pamięta o wszystkich swych dzieciach duchowych w modlitwie, jaką zanosi podczas niekrwawej Ofiary. Szczytem udziału Maryi w ofierze Mszy świętej była chwila Komunii świętej. W czyjej duszy Jezus znajdował milsze mieszkanie? Czyje serce oczekiwało Go z gorętszym pragnieniem? Nieskalane najlżejszym pyłem niedoskonałości moralnej Serce Maryi, ożywione wiarą, umocnione nadzieją, trawione ogniem miłości, z niewypowiedzianą tęsknotą pragnie zjednoczenia z Chrystusem Panem. A kiedy utajony Bóg miłości zstąpił do przeczystego Serca swej Matki, wówczas pogrążała się Ona w głębokiej modlitwie dziękczynnej. Zawsze pełna łaski wciąż rośnie w miłości Bożej. I następną Komunię świętą gorętszym sercem przyjmuje. Życie eucharystyczne Maryi – to Jej osłoda w latach, jakie spędza na ziemi od Wniebowstąpienia Jezusa do swego chwalebnego Wniebowzięcia. […] Dla nikogo w tym stopniu, co dla Maryi, Eucharystia nie stała się zadatkiem i przedsmakiem wiekuistej chwały. I my mamy łaskę obcowania z Chrystusem Panem żyjącym w Przenajświętszym Sakramencie Ołtarza. […] Wzorem i Mistrzynią głębokiego życia eucharystycznego niechaj nam się stanie Przeczysta Matka Boża. Za Jej przykładem bierzmy udział we Mszy świętej, która jak jest Chrystusową, podobnie jest naszą Ofiarą. […] Razem z kapłanem i za jego pośrednictwem składajmy na ołtarzu swe troski, bóle, radości, modlitwy, prace, myśli, pragnienia, potrzeby swoje i bliźnich. Posilajmy często, nawet codziennie, swe zgłodniałe dusze Komunią św[iętą]” („Kółko Różańcowe” 43(1952), s. 153-154).
Po ponownym zamieszkaniu w Sandomierzu w 1951 r. Sługa Boży bp Piotr Gołębiowski zazwyczaj celebrował Msze święte przy swym ulubionym bocznym ołtarzu z lewej strony prezbiterium pięknej Katedry Sandomierskiej. Znajduje się w nim łaskami słynący wizerunek Matki Bożej z Dzieciątkiem, a w zwieńczeniu obraz Chrystusa Boleściwego. Wpatrując się w oblicze Matki Bożej, która przez lata była dla Sługi Bożego Mistrzynią wskazującą na Chrystusa, prośmy, byśmy każdego dnia coraz mocniej związywali się z Chrystusem obecnym w Eucharystii. Módlmy się, abyśmy jak Biskup Piotr, nauczyli się całe nasze życie – aż do ostatniego momentu – związywać z Eucharystią. Wraz ze Sługą Bożym wołajmy do Matki Bożej:
Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą,
błogosławionaś Ty między niewiastami
i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus.
Święta Maryjo, Matko Boża,
módl się za nami grzesznymi teraz i w godzinę śmierci naszej.
Amen.

Matko Stworzyciela,                       módl się za nami.
Wieżo z kości słoniowej,
Gwiazdo zaranna,
Królowo Patriarchów,
Królowo Apostołów,

Wzorem naszym niech będzie Niepokalana Matka Słowa Wcielonego, która uważnie słuchała słów Bożych, rozważała w sercu, zachowywała w postępowaniu. Prowadź nas, Umiłowana Matko, do Jezusa Chrystusa, który sam ma «słowa życia wiecznego»” (Sł. B. bp Piotr Gołębiowski).

Przez wstawiennictwo Sługi Bożego Biskupa Piotra módlmy się dziś wspólnie w następujących intencjach:
- Najświętsza Matko Boska, proszę Cię bardzo, wstaw się u swojego Syna, a Pana naszego i Zbawiciela Jezusa Chrystusa o łaskę dla mojego syna Damiana, żeby się nawrócił i przyjął sakrament pojednania i pokuty. Oraz o wszystko co jest w moim sercu, Tobie się oddaję i zawierzam całkowicie nasza Kochana Mateczko. Miej w swojej opiece moją rodzinę oraz wszystkich, którzy się do Ciebie nie uciekają, wszystkich grzeszników i módl się za nami wszystkimi. Tobie oddaję cześć i chwałę.
- Błagam Cię, Mateczko, o uzdrowienie mnie z mojej choroby, oraz o Błogosławieństwo Twoje i Twego Syna, naszego Pana Jezusa, dla całej mojej rodziny.
- O szczęśliwą podróż powrotu do domu zakonnego na Ukrainie dla córki Anny – FDC.
- Jezu, ufam Tobie. Proszę, nie opuszczaj mnie nigdy, bądź blisko i prowadź mnie dobrą drogą. Pomóż mi i mojemu bratu się pogodzić, wierzę że z Twoją pomocą nam się uda. Amen.
- W naszych własnych intencjach…
Panie Jezu Chryste, Najwyższy Pasterzu, Ty powołałeś Biskupa Piotra do służby kapłańskiej i wprowadziłeś go do grona następców Apostołów. Dziękujemy Ci za jego żarliwość o świętość i jedność Kościoła. Pomóż nam naśladować jego bezgraniczne zawierzenie, ofiarną służbę i synowskie oddanie Twojej Matce. Racz wynieść go na ołtarze, aby te cnoty zajaśniały dzisiejszemu Kościołowi i jego pasterzom.
Udziel nam, za jego przyczyną, zgodnie z Twoją wolą, tej łaski, o którą pokornie prosimy...
(Wiadomości o łaskach otrzymanych za wstawiennictwem Sł. B. bp. Piotra Gołębiowskiego prosimy przesyłać na adres: Kuria Diecezji Radomskiej, ul. Malczewskiego 1, 26-600 Radom, postulator.radom@wp.pl).

Intencje można codziennie wpisywać w komentarzach na blogu (poniżej) lub przesyłać na adres: postulator.radom@wp.pl .

12 komentarzy:

  1. Mateczko błagam Cię o opiekę dla mnie i mojej rodziny. Pomóż rozwiązać mój problem o którym wiesz , nie zostawiaj mnie samej z tym wszystkim. Chroń mnie niegodna i grzeszna błagam Cię z całego swojego serca mateczko

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę o zdrowie opikę i błogosławieństwo Boże na każdy dzień dla moich dzieci , wnucząt i całej rodziny. Maryjo Matko otocz opieką ciężarną córkę i ześlij łaskę zdrowia dla jej dzieciątka któe nosi pod sercem

    OdpowiedzUsuń
  3. Mateczko kochana proszę o uzdrowienie mojej mamy z choroby Parkinsona, o uzdrowienie z choroby kręgosłupa mojego taty, o dobre i pokorne serce dla córci Marty, proszę Cię o błogosławieństwo,dary Ducha Świętego,o łaskę zdrowia,szczęście i miłość dla naszej rodziny,a także wiarę dla mojego męża Edwarda,

    OdpowiedzUsuń
  4. Proszę Cię z całego serca Matko Boża o zdrowie dla maleństwa, które noszę pod sercem oraz o szczęśliwe rozwiązanie we Wrześniu. I dla Naszych dziadków- Wieczne Spoczywanie racz Im dac Panie, a Światłość Wiekuista niechaj Im świeci. Niech Spoczywają w Pokoju Wiecznym. Miej Nas w swojej opiece i módl się za Nami. Amen

    OdpowiedzUsuń
  5. Prosze cię o zdrowie dla mojich rodziców,babci. dla mojego dziadka o to aby przestał być alkoholikiem. o moją mature o błogosławieństwo na jutrzejszy dzień matury ustnej z angielskiego. AMEN

    OdpowiedzUsuń
  6. Matuchno Ukochana, proszę Cię uproś u Swego Syna łaski dla rodziny Szeligów, szczególnie proszę w intencji Kasi - mojej wnuczki, by wróciła z błędnej drogi tzw sprawdzenia się przed małżeństwem. Z ubolewaniem - Dziadek.

    OdpowiedzUsuń
  7. Matko Boza w Twoje ręce oddaję moje dzieci, męża i bliskich oraz siebie prowadz nas do Swojego Syna Jezusa

    OdpowiedzUsuń
  8. Mateczko Ukochana pomoż mi Ty wiesz

    OdpowiedzUsuń
  9. Proszę o modlitwę za dusze w czysccu cierpiące i dzieci nienarodzone

    OdpowiedzUsuń
  10. Matko Boza proszę pomoż mi uzdrow moje ciało i duszę

    OdpowiedzUsuń
  11. Proszę o zdrowie dla Kasi oraz bliskich

    OdpowiedzUsuń
  12. mateczko droga dziękuje ci za wysłuchanie moich próśb. amen

    OdpowiedzUsuń