„Majówka ze Sługą Bożym” – 17 maja



Matka Boża Kalwaryjska - Kalwaria Zebrzydowska



Sługa Boży Biskup Piotr uczył:
„Maryja została prawdziwie Bogarodzicą, Matką Boga-Człowieka. Jak każda matka swe dziecię, podobnie Najświętsza Maryja Panna nosiła Syna Bożego w swym łonie, na świat Go wydała, karmiła mlekiem swych piersi, pielęgnowała Go, broniła przed niebezpieczeństwem, otaczała troską w życiu codziennym. Ona jedna spośród milionów ludzi ma pełne prawo mówić do Jezusa: – Synu mój! Ona w zaciszu nazaretańskiego domu razem ze św. Józefem wydaje Bogu-Człowiekowi polecenia, rozkazy. A Pan Jezus z uległością je wypełnia. Nic przeto dziwnego, że Maryja odbiera cześć, jaka przysługuje Matce Syna Bożego. […] Kościół święty od najdawniejszych czasów darzy Przeczystą Matkę Bożą szczególną, przewyższającą cześć, jaką oddajemy Aniołom i świętym. […] Czciciele Maryi, zwłaszcza wy, którzy jesteście zrzeszeni w Kółkach Różańcowych, macie w dobie dzisiejszej zaszczytne zadanie przyśpieszenia kornymi modłami godziny triumfu Maryi i sprawy Królestwa Bożego. […] Z wielką czcią weźmy do rąk twarde ziarna różańcowe, w duchu wiary je przesuwajmy, a usta nasze z obfitości serca, wezbranego miłością ku Maryi, niechaj śpiewają ku Jej czci nowy hymn uwielbienia, wypowiadany w prostych, a porywających słowach Pozdrowienia Anielskiego. Te słowa głoszą nam niezrównany majestat Przenajświętszej Matki Bożej: Jej wielkość, świętość, potęgę wstawiennictwa. […] Nie doznamy zawodu. Pani i Królowa nasza, Matka Syna Bożego, miłosierne oczy swe zwróci na nas, okaże nam swe zmiłowanie” („Kółko Różańcowe” 39(1948), s. 265-266).

Maryja z woli Bożej została Matką Zbawiciela. Zwiastowanie zmieniło Jej plany na życie i może udaremniło marzenia. Bóg obdarzył ją największym Skarbem - swoim Synem, Jezusem Chrystusem. Wzrastał w domu Maryi i Józefa. Ileż rozmów z Maryją wpisało się w lata życia Jezusa w Nazarecie! Jak wielka więź miłości łączyła Matkę z Synem! Życie nasze powinno być ciągłym pogłębianiem miłości do Boga. Sługa Boży bp Piotr Gołębiowski widział w Maryi wspaniałą Przewodniczkę po drogach życia i doskonalenia miłości do Boga i ludzi. W sytuacjach trudnych, dramatycznych, gdy po ludzku ciężko było szukać rozwiązania, on mówił: „Dziewica Wspomożycielka ostatecznie zwycięży!”. Oddając cześć Matce Bożej Kalwaryjskiej wspomnijmy na te słowa Sługi Bożego i z nadzieją wołajmy do Niej:
Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą,
błogosławionaś Ty między niewiastami
i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus.
Święta Maryjo, Matko Boża,
módl się za nami grzesznymi teraz i w godzinę śmierci naszej.
Amen.

Matko Zbawiciela,               módl się za nami.
Bramo niebieska,
Ucieczko grzesznych,
Królowo Proroków,
Królowo wniebowzięta,

Niepokalana Dziewico Maryjo, któraś w swym sercu rozważała słowa Boże, a w postępowaniu je zachowywała, przykładem prowadź nas do Jezusa, który jest Prawdą, Drogą i Życiem” (Sł. B. bp Piotr Gołębiowski).

Przez wstawiennictwo Sługi Bożego Biskupa Piotra módlmy się dziś wspólnie w następujących intencjach:
- Mateczko, błagam Cię o opiekę dla mnie i mojej rodziny. Pomóż rozwiązać mój problem, o którym wiesz. Nie zostawiaj mnie samej z tym wszystkim. Chroń mnie niegodną i grzeszną. Błagam Cię z całego swojego serca, Mateczko.
- Proszę o zdrowie, opiekę i błogosławieństwo Boże na każdy dzień dla moich dzieci, wnucząt i całej rodziny. Maryjo, Matko, otocz opieką ciężarną córkę i ześlij łaskę zdrowia dla jej dzieciątka, które nosi pod sercem.
- Mateczko kochana, proszę o uzdrowienie mojej mamy z choroby Parkinsona, o uzdrowienie z choroby kręgosłupa mojego taty, o dobre i pokorne serce dla córci Marty, proszę Cię o błogosławieństwo, dary Ducha Świętego, o łaskę zdrowia, szczęście i miłość dla naszej rodziny, a także wiarę dla mojego męża Edwarda.
- Proszę Cię z całego serca, Matko Boża, o zdrowie dla maleństwa, które noszę pod sercem oraz o szczęśliwe rozwiązanie we wrześniu. I dla Naszych dziadków – wieczne odpoczywanie racz im dać, Panie, a Światłość Wiekuista niechaj im świeci. Niech odpoczywają w pokoju wiecznym. Miej nas w swojej opiece i módl się za nami. Amen.
- Proszę Cię o zdrowie dla moich rodziców, babci, dla mojego dziadka o to aby przestał być alkoholikiem. W intencji mojej matury: o błogosławieństwo na dzisiejszy dzień matury ustnej z angielskiego. Amen.
- Matuchno Ukochana, proszę Cię, uproś u swego Syna łaski dla rodziny Szeligów, szczególnie proszę w intencji Kasi – mojej wnuczki, by wróciła z błędnej drogi, tzw. sprawdzenia się przed małżeństwem. Z ubolewaniem – Dziadek.
- Matko Boża, w Twoje ręce oddaję moje dzieci, męża i bliskich oraz siebie. Prowadź nas do swojego Syna, Jezusa.
- Mateczko Ukochana. pomóż mi. Ty wiesz.
- Proszę o modlitwę za dusze w czyśćcu cierpiące i dzieci nienarodzone.
- Matko Boża, proszę, pomóż mi, uzdrów moje ciało i duszę.
- Proszę o zdrowie dla Kasi oraz bliskich.
- Jezu, ufam Tobie i proszę weź pod opiekę moją rodzinę i bliskich.
- Matko Boża, proszę pomóż nam.
- Mateczko Ukochana, weź pod opiekę moją rodzinę i bliskich.
- Jezu, Ty zajmij się moim życiem. Dodaj mi wiary, odwagi. Maryjo, zawierzam Ci moją rodzinę i wszystkich spotkanych ludzi. Dziękuję za wszystkie łaski.
- Matko Boża, czuwaj nad moją rodziną i bliskimi. Prowadź nas.
- Matko Boża, proszę wysłuchaj mnie. Nie moja, lecz Boża wola niech się stanie.
- Jezu, ufam Tobie i proszę weź pod swą opiekę męża i dzieci, by odnaleźli drogę do Ciebie.
- Mateczko, przytul do swego serca moją córkę na egzaminach ustnych dziś i w piątek. Bądź z nią, uproś łaski dla niej, by zdała maturę. Błagam, Mateczko.
- W naszych własnych intencjach…
Panie Jezu Chryste, Najwyższy Pasterzu, Ty powołałeś Biskupa Piotra do służby kapłańskiej i wprowadziłeś go do grona następców Apostołów. Dziękujemy Ci za jego żarliwość o świętość i jedność Kościoła. Pomóż nam naśladować jego bezgraniczne zawierzenie, ofiarną służbę i synowskie oddanie Twojej Matce. Racz wynieść go na ołtarze, aby te cnoty zajaśniały dzisiejszemu Kościołowi i jego pasterzom.
Udziel nam, za jego przyczyną, zgodnie z Twoją wolą, tej łaski, o którą pokornie prosimy...
(Wiadomości o łaskach otrzymanych za wstawiennictwem Sł. B. bp. Piotra Gołębiowskiego prosimy przesyłać na adres: Kuria Diecezji Radomskiej, ul. Malczewskiego 1, 26-600 Radom, postulator.radom@wp.pl).

Intencje można codziennie wpisywać w komentarzach na blogu (poniżej) lub przesyłać na adres: postulator.radom@wp.pl .

13 komentarzy:

  1. O pomyslny przebieg leczenia i terapi z nalogu alkocholowego i depresji mojego meza Romana. I o milosc w malzenstwie. I spokoj wewnetrzny i cierpliwosc dla mnie. I o blogoslawienstwo dla naszych dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jezu ufam Tobie i proszę weź pod opiekę moją rodzinę

    OdpowiedzUsuń
  3. Maryjo Matko Boża proszę za mężem i dziećmi wskaz im drogę

    OdpowiedzUsuń
  4. Proszę o zdrowie dla Kasi Doroty ulżyj im w cierpieniu

    OdpowiedzUsuń
  5. Za męża i dzieci bo pogubili się wskaz Maryjo im drogę do Jezusa

    OdpowiedzUsuń
  6. Proszę o modlitwę za dusze w czysccu cierpiące i dzieci nienarodzone

    OdpowiedzUsuń
  7. w intencji mojej córki

    OdpowiedzUsuń
  8. Prosze o sile w walce z pokusami I przebaczeniu nam za nasze grzechy ktore popelniamy kazdego dnia..Jezu Ufam Tobie

    OdpowiedzUsuń
  9. W intencji Tobie wiadomej .Jezu Ufam Tobie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Błagam o boski nadmiar pieniędzy, o spłatę długu, o pracę dla mojego brata oraz o nawrócenie moich braci. Błagam o pomyślny egzamin mojego męża oraz o łaskę zajścia w ciążę i urodzenia zdrowego dzidziusia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mateńko, proszę Cię o pokój serca i światły umysł dla mojej córki Oli w egzaminach, aby szczęśliwie zakończyła edukację; proszę też o błogosławieństwo i potrzebne łaski w ich małżeństwie, by mogli cieszyć się wkrótce potomstwem

    OdpowiedzUsuń
  12. Maryjo wypraszaj potrzebne łaski dla osób, ktorym obiecałam modlitwę, tym którzy się modlą za mnie i moich bliskich, błogosław nieprzyjaciół

    OdpowiedzUsuń
  13. Uzdrowoenie chorych, Nadziejo watpiących, Mateńko ktora nikogo nie opuszczasz dodaj sił i obdarz zdrowiem Renatę chorą na raka, samotną mamę 9-latka. Postaw na jej drodze dobrych ludzi a lekarzom daj natchnienie

    OdpowiedzUsuń